"Höfter som ett hockeyproffs"

I fredags åkte jag ner till Åbo för ett sjukhusbesök. Jag har, som tidigare nämnt, länge haft problem med mina höfter. Nu ska de fixas (förhoppningsvis). Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad som är felet, men enligt kirurgen har jag höfter som en professionell hockeyspelare, "sadly you're a dancer", sa kirurgen. Jag fick samtidigt veta när jag opereras. Jag hade väntat mig något i stil med, "ja om 3 månader har vi kanske tid", men se nej. Jag opereras om en och en halv vecka, ungefär. Därefter tar det ungefär till maj innan jag dansar igen... Hur jag ska klara det har jag ingen aning om ännu, men ingen vits att skjuta på det här längre. Jag har trots allt ont i höft/rygg dagligen. Tyvärr kan de inte operera båda sidorna på samma gång, så vi börjar med höger sida, och vänster får vänta till januari/februari. Efter operationen kommer bloggen mest handla om hur jag tränar för att få tillbaka rörligheten i höften, mm. Allt för att få dansa så snabbt som möjligt igen! 
 
 

Anonym

Din blogg e jätte bra! :) kan du uppdatera lite oftare ?

Svar: Tackar, jodå ska försöka börja med det! ;)
Zumbaboi

2013-12-10 @ 21:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback