Magnetröntgen...

... Som resulterade i feber... 
Igår var jag då på besök till Vasa centralsjukhus, och den efterlängtade magnetröntgen. I flera års tid har jag haft problem med höften, och nu börjar det äntligen se ut som att jag ska få veta vad det exakta felet är, förhoppningsvis inget allvarligt. :)
Själva magnetröntgen var inte så farligt, förutom att det var lite väl kallt i rummet. "Förberedelserna", eller var det nu kallas, var däremot inte det bästa jag varit med om. Jag har aldrig tidigare haft problem med nålar, men när en tre meter lång (plusminus några centimeter ;) ) nål ska stickas in vid höftleden blir man aningens skakis... Efter bedövningen var det dock inte lika farlit längre. Kontrastvätskan gjorde det dock aningens svårt att gå, så resten av dagen gick relativit långsamt. 
Efter sjukhusbesöket blev det mat på Amarillo med mor och far, och även ett snabbt stopp vid H&M. ;) Amarillomaten var lika god som alltid, och för att jag överlevde sjukhusbesöket så tänkte jag att en liten glassportion skulle sitta fint också. Dessvärre var inte glassportionen inte så liten, väldigt god dock men tyvärr ej uppäten...
  
 
Som jag tidigare nämnde så resulterade hela besöket i feber. Febern kunde inte ha kommit mera olägligt, med 8-timmars dansträningar/dag nu har man verkligen inte tid att vara sjuk. Så idag blev jag tvungen att stanna hemma från dansteaterövningen, vi har endast två övningar till innan genrep nu, så jag hade verkligen behövt vara på plats. Dessutom är det dansträningar med Inxi ikväll, vi har inte heller många träningar kvar innan Jakobsdagar där heller, så nu är det bara att hoppas på att jag är så pass pigg att jag kan åka till Fitness ikväll och kolla på träningarna så att jag inte är helt out då jag väl kan dansa, missade träningarna igår också p.g.a. kontrastvätskan. Men med hjälp av burana och kaffe ska jag väl nog vara så pass pigg så jag orkar se på, jag brukar annars ha mycket svårt att endast sitta still och titta på, men febern kanske håller mig nere. ;)
Som kanske förstått har jag inte gjort så värst mycket idag, mest lekt med min iPad och kollat Devious maids, det är förövrigt en mycket bra serie som rekommenderas.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback