Mot oändligheten och vidare!

Idag har jag gjort något jag inte gjort på väldigt länge, dvs. varit på terräng tur med häst och även två av mina vänner. Har inte ridit någorlunda ordentligt sen i höstas, och varit i terräng och gjort mer en skrittat lite här och där så är det över tre år sen sist. Men roligt var det. Kanske inte den mest effektiva träning, men är fortfarande förkyld så jag tyckte det passade helt lagom. Det viktigaste är ju att jag hade roligt, även om hästen antagligen hade roligare än mig. ;) Meningen var att vi skulle trava en bit, efter en liten stund av lite spring så tyckte hästen att vi skulle galoppera istället, och ja, några planer på att stanna fanns inte i hennes huvud, är helt övertygade om att det enda som fanns i hennes huvud var tanken "mot oändligheten och vidare!" ;) Men efter x-antal försök hittades tillslut kontrollen, och resten av turen förlöpte någorlunda lugnt.
Jag hade nästan glömt hur kul det kan vara att rida. Visst har tanken på att börja igen dykt upp några gånger, huruvida man borde börja igen , men tyvärr finns det inte riktigt någon tid för sånt. Men vem vet kanske tiden kommer. :)
 
Självklart finns det bildbevis, bilden är tagen strax innan vi åkte iväg, massa kläder mot kylan! ;)
 
Haha ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback