Perfekt start på ny vecka

Denna veckas gymnastiktimmar för årskurs två i Topeliusgymnasiet består av individuell träning. Vi fick i uppgift att planera två lektioner på egenhand, och sen utvärdera hur det förlöpte. Idag körde jag, Linda och Hannah ett pass på gymmet, med start kl. 7.30. Duracell-Johannes är alltid extra mycket på gång under morgonträningar, något som inte alltid uppskattas av de jag tränar med. Tydligen är det inte meningen att man ska ha så mycket energi som jag har redan från morgon. ;) Det vore dock perfekt ifall jag kunde överföra min morgonträningsenergi till komma-sig-iväg-till-skolan-energin, den tycks alltid vara på en aningens lägre nivå. 
Jag anser att ens dag blir åtminstone fem gånger bättre om man tränar från morgon. Jag själv upplever att jag har mycket mera energi under dagens lopp, bara jag rört på mig en stund efter att jag vaknat. Dessutom sätts kroppens förbränning igång mycket bättre, och, frukosten smakar 1000 gånger bättre. Helt klart värt den extra timmen/halvtimmen, du missar av din sovmorgon.
Så mera träningen från morgon, bäst vore det att vistas utomhus. ;)
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback