Det lönar sig att tänka!

Tänk vad lite planering kan ge. Ikväll har jag lyckats få ihop en koreografi på maximum en halvtimme. Den må kanske inte sitta i huvudet exakt, men något ditåt. Har länge funderat hit och dit på just denna koreografi och hur jag skulle vilja göra den. För mig är låten jag valt väldigt emotionell, så jag ville ha en "stark" koreografi, dock blev jag tvungen att förenkla väldigt mycket, ska nämligen lära ut den imorgon, åt de som valt dans i gymansiet, och har då inte haft tid (vilket kanske märks ;)) att göra detta tidigare. Någon dag hoppas jag däremot att få köra denna som solo, och då visa hur jag egentligen tänkt, nu har jag varit tvungen att plocka in lite lyft och liknande, för att få det att gå ihop. ;)
Det jag egentligen ville säga var att det LÖNAR SIG att planera, något jag aldrig gör, men hade jag inte funderat så mycket på koreografin tidigare, så hade jag suttit och slitit mitt hår, samt fått diverse mentala störningar för att få ihop det hela. ;)
Nu följer bara att lyckas lära in, nästan hela iaf. Tänkte fråga snäll av läraren imorgon om jag kan få gå tidigare (före dansen), så att jag också hinner värma upp lite mera, annars kommer ingenting att funka. ;)
Lägger även upp låten, har lagt upp den tidigare, men bara så ni förstår vad jag menar! 
  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback