Skäriliivi

På söndagkväll åkte jag och kusin Jennie ut till vår mormor och morfars villa på Hampskär, i sällskap av mormor och morfar. :) Som barn, eller ja, barn är vi väl ännu, i yngre år spenderade våra familjer alltid en del av somrarna där. På senare tid har dock de årliga visiterna, tyvärr, uteblivit, sommaren i Finland är alldeles för kort för att allt ska hinnas med.
Hursomhelst anlände vi runt en 22-tiden, jag och Jennie gjorde oss snabbt hemmastadda där vi skulle bo, för att sen gå ut på upptäcktsfärd. Vi kunde dock konstatera att de flesta stigar inte blivit använda på flera år så våra planer på att springa längs dem fick vi glömma, men kul på vägen hade vi, vi är helt klart tänkta för vildmarksliv. ;)
 
På måndagsmorgonen, efter frukost, var det simning på schemat. Det var kallt. Helt extremt megakallt, tills man väl tagit det där första simtaget. Jennie sprack ju dock upp så fort hon kunde, men jag försökte simma lite, men som sagt, det var kallt. 
Något som också varigt en tradition är kanotpaddling. Dessvärre satte vädret stopp för det och vi fick nöja oss med att plocka blåbär, äta blåbär, kasta pil och annat som hör villalivet till, dock hade jag datorn med mig också, så lite serietittande blev det väl också.. ;)
Senare dags för hemfärd, en väldigt vågig och blöt sådan, men till hamnen kom vi, aningens dränkta. ;)
Vi kunde konstatera att vi helt klart måste åka tillbaka snart igen, även om det kanske int blir förrän nästa sommar...
 
 
 
BTW, "Kokkola-Uno" är tidernas sämsta spel och kan endast sluta i konflitker. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback